FALL IN LOVE WITH ONE DIRECTION "ZAYN MALIK"


Sunday 16 February 2014

Belum percaya sepenuhnya.

Dugaan yg datang tidak boleh dielak atapun ditepis. Kita harus menghadapi dugaan ini dengan penuh sabar. Allah menguji kita ada sebab. Dia ingin melihat sejauh mana kesabaran kita. Kita hnya perlu bertwakal kepada-Nya sahaja. Insyaallah dugaan itu kita boleh tempuh. Macam hidup aku yg penuh dengan dugaan yg amat berat. Macam macam yg aku harus tempuh untuk meneruskan hidup di dunia yg fana ini. Di dunia yg begitu banyak rintangan. Aku seorang yg jahiliah. Aku ingin mencari jalan yg lurus dan terus kepada-Nya. Aku juga perlu tunjuk ajar dari orang yg amat berpengalan untuk mendorong aku untuk terus beriman kepada-Nya.

Seperti biasa, aku kembali ke blog untuk menulis nasib hidupku ini. Pernah aku katakan yg si dia sudah banyak menabur janji. Aku tidak percaya sepenuhnya kerana di dalam hati aku ini masih ada perasaan ragu ragu terhadap dia. Aku sentiasa berdoa kepada-Nya supaya lenyapkanlah perasaan ragu ragu ini dan hadirkanlah perasaan yg amat mempercayai dia. Perasaan ragu ragu masih ada dan aku akan terus berdoa. Aku tidak tahu lagi macam mana cara untuk aku meyakinkan hati ini yg dia setia dengan aku.

Di luaran mungkin aku percaya yg dia setia. Tetapi hati kecil aku berbisik adakah dia setia kepadaku? Amat sukar untuk aku mempercayai seorang insan yg pernah bergelar 'Playboy' dahulu. Aku sayangkan Afiq. Aku takkan pernah lepaskan dia. Itu janji aku. Tapi aku tidak mampu untuk berpegang pada janji itu lagi apabila aku mengetahui dia mempermainkn hati aku. Dia mempermainkan hati seorng perempuan yg hanya ingin kesetiaan dan kasih sayang dari seorang lelaki.

Tetapi aku tidak mahu mensia sia kan peluang yg ada. Aku mempunyai hubungan dengan dia adalah untuk mengubah perangai dia serta aku ingin menjadikan dia seorang yg pernah bertakhta dia hati aku ini buat kali terakhir. Sepanjang hari aku berdoa supaya dia setia denganku. Aku harap Allah dengar doaku dan makbulkannya. Tiada tempat yg patut aku mengadu selain Allah. Aku juga berharap dialah jodohku. Tapi apakan daya Jodoh, Ajal dan maut semuanya di tangahn Allah. Hanya dia yg tahu siapa Jodohku.

Mohd Safiuddin Afiq B. Jafridin, for your information i've never let you go. You always be mine forever and ever. Tiap tiap hari kita berkepit dekat sekolah bukannya sebab aku tergedik gedik dekat kau. Bila sehari aku tk jumpa kau aku rasa lain. Aku tknak hilang kau. Semua kawan aku tahu yang aku sayang dekat kau. Aku akhiri cerita ini dengan titik.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment