FALL IN LOVE WITH ONE DIRECTION "ZAYN MALIK"


Tuesday 10 June 2014

Apakah alasan untuk itu?

Sakit hati? Semua orang pernah lalui. Semua pernah merasa betapa sakitnya hati ni bila tk dihargai. Sakit sangat. Selagi kita tk berterus terang apa yang kita nk pada si dia, selagi itulah kita akan terus sakit hati. Beritahu dia apa yg kita rasa bukannya mahu simpati tetapi cuma mahu difahami. Kita adalah perempuan. Perempuan sngat lembut dan hati mudah tersentuh. Kaum hawa untuk disayangi bukannya dikasari secara dari segi fizikal ataupun perasaan dalaman. Apabila sudah bosan, perasaan cinta yg kuat dahulunya kini pudar. Tetapi kita takut untuk berterus terang kepada pasangan kerana masih sayang. SUDAH BOSAN TETAPI MASIH SAYANG. Ayat itu yang selalu digunakan oleh perempuan yang sudah bosan dan tidak sanggup untuk melepaskan lelaki itu kepda orang lain.


Siapa yang sanggup lihat orang yang dia sayang dengan orang lain? Tidak kira adam ataupun hawa. Keduanya akan sedih dan tidak sanggup melihat orang yang dia sayang bersama orang lain. Selagi kita sayang, selagi itu kita tidak boleh melepaskan. Kaum hawa ingin dimanja dan dijaga oleh kaum adam. Kaum hawa mempunyai pelbagai perasaan yang bercampuk aduk yang tidak boleh ditafsirkan. Apabila perasaan itu tidak dapat ditafsirkan, kaum hawa akan menangis untuk menenangkan. Dan apabila perempuan menangis, hanya tidur sahaja yang bisa menenangkan perasaan si kaum hawa. Apabila bangun dari tidur, segalanya akan berubah dan kaum hawa akan bangun dengan senyuman. Senyuman kepuasan kerana sudah tenang dan boleh melupakan segala masalah.


Ego? Semua orang ada egonya sendiri. Apabila berpasangan, ego itu tidak harus ada di dalam diri kaum adam ataupun kaum hawa. Kerana, Ego mengatasi segala-galanya. Ego ruins everything. Thats why kita tk boleh letak ego yang tinggi dalam diri kita apabila bercinta. Ego yang tinggi boleh merosakkan satu hubungan.

Semua yang kita inginkan, tidak semestinya dapat. Tiada manusia yang sempurna. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment